Dagens MVC besök v 37+3

Efter en lååång sömnlös natt var vi nyss på MVC. Har ju en hel del sammandragningar nu men de gör inte ont så det är bara livmodern som "tränar" vilket jag läst är jättevanligt och kan ske från halva graviditeten så med andra ord det behöver inte betyda nånting. Jag hade ju hoppats på det, men man letar ju tecken på allt nu =)
 
Allt var bra som vanligt med värden mm. Tacksamt. Jag hoppade snabbt upp på vågen där av ren nyfikenhet.. 67 kg. Kan man skylla på att man hade skor å kläder på haha eeh nä. Men en normal graviditet ska ju väga 13,5 kg så det är väl ändå rätt normalt. BM tyckte iaf magen var väldigt liten å fin men Matti väger och är precis så stor som han ska vara. Vilket ju är bra. Hon var också helt säker på att vi ses på nästa möte om lite mer än en vecka.. jahupp... Men samtidigt var hon lika säker på att jag inte skulle gå över massa dagar. Vi får se om hon har rätt helt enkelt.
 
Förövrigt gör jag inte så mycket hemma nu som jag hade sett framför mig. Har varvat ner rätt rejält och trivs rätt bra med att bara ta det jävligt lungt. Ska eventuellt följa med Patrik en sväng till Lund idag när han ska göra ett jobb. Då kan jag gå på Nova lund under tiden men bara de känner jag är ett tillräckligt stort projket för idag. Kan vara för jag varit vaken inatt mellan 2-5! iiisch. Tänkte föröska hitta å köpa nåt amningslinne. Jag antar man inte vill sitta där sen å dra upp hela tröjan från byxorna å upp när man ska amma... Speciellt med en rätt pösig mage som man lär ha. :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0