Long time no see

Hej igen min lilla blögg!

Tänkte även skriva lite om min vardag igen. Är ju så att vi väntar en liten! Förmodligen är det iaf så. Om några dagar har risken för MF minskat med 65 % och idag är jag i v 11+3. Det betyder att om allt går vägen kommer det vara en bebis här i slutet på november. 26:e för att vara exakt. Det är helt galet.

Jag har ju haft väldigt mycket is i magen och inte vågat ta ut något i förskott men vi har varit hos en privat barnmorska och kikat på ultraljud i v 7 eller 8, sedan ett i v 10 och igår hörde vi även hjärtat slå genom en doppler =)) Håller tummarna.

Förövrigt har jag mått rätt bra hela tiden. Var megatrött i början, så att jag nickade till på jobb!!! Men det avtog sedan som tur var. Mina bröst har blivit större, men gör absolut inte ont som nästan alla beskriver. Inget illamående, direkt.. kanske lite lite nångång men inte alls så jag behöver spy och de släpper rätt fort om man äter något. Däremot HUNGER! Äter typ konstant. Blir vålsamt hungrig och kan nästan döda någon om jag inte får mat i tid, vilket P får uthärda. Han är snabb på att fixa mat nuförtiden när jag säger att jag är hungrig :D
Och lite humörsvängningar på det. Speciellt om jag är lite trött.. kan bli tokig på att där är disk framme eller liknande. Lite för tokig.. Men bara ibland.

Vägde mig igår hemma hos pappa och tatte, (kanske dags att skaffa egen våg hemma?) och jag väger typ mer än jag nånsin gjort tidigare redan! Tyvärr kan jag nog inte skylla allt på bebisen.. men de är iaf tack vare graviditeten. Men det är bara att vänja sig, och passa på att unna sig antar jag =)

Bilden är från första ultraljudet, 19mm :)

Längtar till nästa ultraljud som är den 8 juni. Då hoppas jag vi kan smygtitta på könet också. Jag vill veta vem som är där inne!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0