1v gammal

Nu är min lille älskling 1 v gammal. Eller om två timmar för att vara exakt. Jag tycker redan det har hänt mkt! Första dygnet sov han i princip hela. Andra sov han med mycket men vi övade amning minst var 4e timme. När vi kom hem låg han vid bröstet konstant. Nu äter han länge och tätt sedan sover han ca 2 1/2 timme innan det är samma runda igen. Han blir mer och mer vaken och tittar sig omkring med. Men de är väl för han blir mer och mer nöjd av maten kanske. 

Idag trillade lille navelstumpen av också! Yeay! 

Imorse fick jag skippa min morgonsömn, alltså från 5-8 eftersom städerskan kom idag och hon kommer redan kl 8. Dessutom skullepatrik med Leo till veterinären. Så det var upp tidigt som gällde. Dock kunde mateo sova som vanligt ändå. Vi hängde hos tatte en stund vilket var trevligt :)

Senare idag kommer BVC hit på första hembesöket. Han ska bland annat vägas och se så matningen går bra. Nervöst och skönt på samma gång. 

Passade även på att väga mig hos pappa å tatte. Har en bit kvar till normalvikten men det är ingen stress. Jag kan ändå inte springa eller ens powerwalka än och jag gillar choklad och allt julgodis för mkt!! :D 
Och nu har det äntligen hänt! Hur många ggr har man inte önskat att man kunde ta lite av magen å sätta på brösten. Ja men då är det ju bara att skaffa 
barn. Haha nä men skämt å sido är de baota och stadiga. Behöver ingen bh å ändå är de push. Men sen att det rinner mjölk ur dom å man får ha kuddar i linnet är ju en annan femma :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0