Heldagsutflykt Gbg

Första "resan" blev en heldag i Göteborg med massa besök och fikor. 
Patrik skulle nämligen upp för att gå på en slags mässa och då tänkte vi att de kunde passa bra att hälsa på lite folk i samma veva. Vi startade tidigt hemifrån. Ville ha massa marginal så man kunde stanna om man ville/behövde det. Blev ett stopp för amma och tanka bara. Hade god tid på oss så köpte lite grejer vi behövde på Ikea, två mobiler och ett påslakansätt till barnsängen och hann tom med en lunch. Mateo sov så gott. 

Sedan släppte p mig och mateo hos Lisa och vi hade jättemysigt med 3 barn tot och fika promenad och lek. Och massa prat såklart. 

När p var klar från mässan hälsade vi på p's mamma och syster sedan faster och mormor m.fl. Fullspäckad dag men supertrevligt. Väldigt mkt intryck för lillen som somnade direkt i bilen hem. Dummast var att vi kom hem 11 som är hans vanliga läggtid då han somnar för natten men nu vaknade ju han då!! 
Slutade med att jag vandrade runt lite med honom och nya läggtiden blev 20 över 12. Sov så mkt igår så det var även en liten kort vakenperiod vid 4 tiden inatt och jävla skit liberoblöjan (måste handla nya pampars asap!!!) läckte massa kiss så han blev genomvåt, så fick byta blöja och kläder också! Och sen tidig morgon för han var ju pigg när p skulle upp till jobb. Nu blir det inga mer utsvävningar utan tillbaka till de gamla rutinerna som gäller! 

Idag ska vi till BVC på första föräldragruppträffen. Spännande att träffa de andra i trakten som har jämngamla bebisar. En har vi redan träffat efter att ha gått på samma mvc. Mateo är yngst i gruppen men det är ju bara bra så kan man få tips om vad de har gått igenom mm. 

Ska bara se till att hålla mig vaken till dess :) nejdå vi tog lite sovmorgon sen och tar det väldigt lungt idag så det ska nog gå bra! Som precis nu  ligger mateo här på mig och laddar för fullt med massa sömn. Det borde jag med göra när jag tänker på det. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0