Första föräldragruppträffen

Igår var första träffen. Var ju lite trött och helt yr i bollen så skyndade allt vad jag kunde och mateo var helt i osynk och vaknade precis precis när vi skulle gå så  fick mata honom lite först och sen skynda ut igen. Skriver ett meddelande att jag blir sen och upptäcker då att vänta här nu.... Jag är en timme förtidig! Så det var bara att vända igen:) skönt ändå för det blev lite lugnare för Matti. 

Gruppen kändes superbra och så trevliga mammor! Vi bestämde att vi skulle ha barnvagnspromend en gång i veckan med start idag. Börjar känna mig som en äkta mammaledig nu :) 

Mateo var ju yngst i gruppen och definitivt vildast!! Alla andras bebisar satt supersnällt i knät och tittade och vissa somnade men inte Matti! Han flaxade med armarna skrattade, pratade, gnällde, skulle ät lite sen inte sen lite till. Ja höll på med allt möjligt. Min lilla rumpnisse. 

Så glad hela tiden nu. Supermysigt. 

Får se hur promenaden går. Man måste ju hamna helt rätt med maten nu för de är ju svårt att amma ute!!! 

RN annan sak. Har ju kämpat lite med napp. Ibland har han tagit den men mindre p mindre nu på slutet och fick tips där om vilken napp jag skulle prova. Sagt och gjort. P köpte den igår och efter första försöket stannade den hela kvällen nästan i munnen! Heeelt sjukt!!! Ä
Yeay. Hoppas det fortsätter så. 

Har nu även satt upp en liten extrasäng i sovrummet som han kan ligga i. En sån så man slipper resa sig upp för att ta honom utan man kan iprincip bara rulla tillbaka honom. Bara det att den tyckte isa var helt perfekt eftersom hon tykt det varit trångt i sängen ända sen Matti kom. Så den la hon beslag på direkt. Blev att jag och m somnade ihop iaf men under natten tänkte jag att jsg testar att lägga honom där. De sket isa i som låg där ändå. Tills han började sprattla massa. Tog tillbaka honom sen och på två SEK låg Isa där igen. Jeje :) tur hon är snäll. Men fick lägga en kudde på hennes svans som kom i hans ansikte i början. 

En megasuddig bild på båda i sängen. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0