6 dagar efter förlossning

Åååh häppi! Kan äntligen ha min garderob igen. Chockad över hur fort magen pyser ihopa. Har idag testat mina gamla byxor har ej vågat eller pallat innan men Yeay! De passar!! Visst har jag massa sladder kvar på magen men skit i de! Känner mig ändå skitsmidig. Konstig känsla att bara kunna ta på sig strumpor som ingenting. Kag kan ta grejer från hyllan där magen var ivägen innan å jag fick gå runt om varje gång. Ja massa småsaker. Mysigt att va gravid men saknar inte magen. Nu känns det nästan overkligt att den var där för knappt en vecka sen. 

Med den lille flyter allt på. Efter förlossningen rullades jag i rullstol som alla görs bort till bb avdelningen. Kändes konstigt för hade redan varit uppe å gått men ändå rätt skönt att bara sitta ner och åka med :) 

Väl på bb var det övning på amning som gällde. Både för mig och mateo som inte heller hade vanan inne. Det var klurigt men tillslut har man kopplat :) vi var typ helt själva där. Tror endast där var ett annat par också som vi såg. Så vi fick ju massor av tips av alla som jobbade där. Kände oss lite rastlösa och att vi började klättra på väggarna redan efter en natt men stannade en extra för att verkligen få ut så mkt av tiden och göra 48h testerna innan vi åkte, konstig känsla att åka hem som en liten familj!! Men supermysigt. 

Också förvånad över hur bra allt känts. Har inte fått den dör 3 dagars depressionen (än!!) och mjölken rann till som den skulle. På bb sov han mest kändes det som och hemma åt han konstant!! Första dygnet. Men det är väl så tills mjölken runnit till. Nu sover han en bra lång stund efter han har ätit men är dock fortfarande jättevaken mellan ca 2-5 på morgonen. Det är däremot rätt så jobbigt!!!! 

Igår tog vi första promenaden ute. Lite nervöst var det för direkt när vi började gå började han skrika. Vi gick några meter å båda kände att eeh nä vi vänder och sen ordagrant en sekund senare totalsomnade han! Patrik var jättenojig och kollade var 30e sekund att jan inte var för kall hehe men han hade det jättemysigt i sin åkpåse. Fortsatte sen sova jättelänge efter vi kom in med. Det blir nog en ny promenad senare idag med. 

Dock känner man i sin egen kropp att den är rätt svag. Kan fortfarande inte gå i något snabbt tempo och blir rätt trött i svanskotan typ och hela bäckenet är ju försvagat. Måste börja göra alla efter gravve övningar men kommer aldrig till skott. 

Usch nu har jag varit vaken ända sen imorse och lille skrutten har sovit. Känns inte bra att vara osynk men samtidigt är det inte så lätt att bara gå å lägga sig när man precis startat dagen. 

Jag blir ju lätt rastlös med så när man äntligen får händerna fria är det så skönt att bara springa runt lite å få röra sig! 

Men nu ska jag försöka vila lite iaf. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0