Matbordsdelen

Just nu har vi lagt allt krut på matbordsdelen! Nu börjar det bli så mörkt ute att man kan inte sitta där utan en lampa plus vi har/hade bara tre stolar och ett litet bord. Vi vill ju bli klara innan jul så då är det läge att köra igång när man först ska leta sedan beställa.

Jag brukar som vanligt spana in något som jag bara MÅSTE ha och kan inte släppa det lätt. Nu var det ett kryssbord. Och sedan blev jag kär i att ha en kökssoffa till och då kunde bordet ej vara större än 160 cm långt = problem. För verkligen INGA bord görs i den längden tro mig, iaf inte till skapligt pris! Tillslut hittade jag ett ställe i Åstorp som gör det, i vilken betsning man vill dessutom. MEN minst 4 månaders leveranstid.. nä.. det kände inte jag för. Dessutom var det dyrt. Av en slump hittade vi ett bord på JYSK som pappa tyckte vi kunde kapa och trixa till så det passar. Ja vi kör på det, sa jag. Men när vi väl fått upp det hemma passar det helt GALANT! Vi vände dock på det men det känns verkligen perfekt. Nu vill jag absolut inte ha ett mindre bord =) Så bordet är CHECK.

Igår var vi på IKEA och köpte tyg som tatjana ska sy gardiner av. Inga gardiner passar ju våra fönster eftersom standardbredd verkar inte vara bredare än 140 cm, vi har 160. Så tur man har en sömmerksa i familjen!

Stolar har vi velat fram och tillbaka fram å tillbaka. Jag gillar alldeles för MÅNGA! Men från start var jag inne på svarta stolar sen har jag gått från vita till metall till turkosa till gråa och till att mixa allt. Men sen fick P en slint och bestämde sig för svarta och jag orkar faktiskt inte vela längre så då bara tog vi ett beslut och beställde svarta. Nu är jag lite orolig i magen hur det ska bli ändå men såå fel kan det ju inte bli eller hur? :) Spännande ska det bli iaf!

Sen behövs ju såklart PIFFET! Tavlor, hyllor skåp(vill jag ha iaf) och växter och lampor i fönstrena. Men de får man ta när man hittar något bra. Ingen stress.

Glömde ju säga taklampan! Den här på plats nu fast hänger lite väl högt över bordet eftersom sladden var för kort så vi måste förlänga den haha. Jag äslakr lampan men var rädd att den skulle se fjuttig ut eller att det skulle bli för kalt i den hörnan. Men jag tror jag börjar gilla den mer å mer. Patrik älskar iaf den så de är ju bra. Speciellt när det är jag som pekar på allt vi ska ha haha så är det bra han iaf godkänner och tycker om det.
 
Nej nu får jag göra mig färsig här hemma, ska till välaaaaa
 

Kommentarer
Heart My

Tjhooooo du har börjat skriva igen!!! Tummen upp!! Tror de blir skit snyggt med svarta stolar är de dem på bilden så vill jag bara säga I LOVE dom stolarna.

Ska bli frisk till lördag lovar snart legat en vecka här pallar inte mer nu. Hehe

2012-10-21 @ 22:46:21
URL: http://lopplopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0